Duktig flicka

Enligt Peter har jag varit riktigt produktiv i dag. Först fick jag Karl att kissa på pottan. Alltså på riktigt och inte bara en skvätt som tidigare. Knepet? Man sätter sig själv och kissar. Inte på pottan dock. Vår son vill helt enkelt ha sällskap när han kissar.

Sen fick jag vår son att acceptera att han skulle klippas. Men jag fick bara klippa hälften, sen ansåg sig Karl klar. Så det sista fick klippas under tvång av Peter. Men han är riktigt fin och nöjd så här efteråt. För vi tvättade håret med Bamse-schampot. Och det har ju mormor köpt. Allt som Karl har fått av mormor är bra saker i Karls värld. Rätt så tacksamt i vissa fall. När han inte vill ta på sig skorna: Men mormor har ju köpt dem.

I övrigt har håret slingats igen. Röda slingor denna gång. De syns lite mer än de blonda så håret ser nästan helrött ut. Får nog skaffa lite blekmedel och göra fler blonda slingor. Eller kanske gråa. Jag gillade det gråa. Sen vet jag iofs inte hur bra den röda färgen håller.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...