Lördag

Så hur var konserten? Jodå, jag överlevde.

Jag jobbade till två i lördags och Maria, som skulle med på konserten, skulle åka med hem. När vi skulle stänga och gå fastnade dock min nyckel i dörren på jobbet och den gick varken att vrida åt ena eller andra hållet. Mitt i allt kämpande att få loss den gick larmet dessutom. Typiskt. Tidigare på morgonen hade jag övningskört för första gången sen i december och givetvis blir man stoppad av en polis. Rutinkontroll där både jag och Peter fick blåsa bara i och för sig. Men det kändes som att dagen bara kunde bli värre; nån vakt som vägrade oss inträde till Ullevi eller vad som helst.

Efter många om och men kom vi iväg i alla fall och åt och gjorde oss i ordning. Vid sju åkte vi in vilket var lagom för då slapp vi se Johnossi. Vid visiteringen frågade jag om jag var tvungen att slänga min vattenflaska i och med att man inte får ta med flaskor in. Men vakten tittade på min mage och sa att det gick bra i dag när det var så varmt.

Utan att bli för långrandig; Joan Jett and the Blackhearts var helt ok men tyvärr var det lite för stor scen för dem. Green day var bättre än när jag såg dem på Lisebergshallen men jag har svårt för karaoke-stunderna. Jag förstår verkligen inte varför man drar upp fjortisar på scen som säger sig kunna sjunga en 16 år gammal låt. Det är väl givet att de bara kommer stå och vara hysteriska...

Men Billy Joe gjorde mig inte besviken; han avslutade med Good riddance precis som jag önskade.

Jag kan dock säga att det var sista gången jag gick på konsert i åttonde månaden. När man suttit ner i ett par timmar på en plaststol gjorde sig graviditeten påmind - kramp i ena låret och det vägrade släppa. Jag slapp däremot att gå på bajamajorna då jag har blivit riktigt duktig på att hålla mig.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...