Dagens hyss

I dag var det stängningsdag hos dagmammorna. Så vi har varit på tur hela familjen. Först blev det en tripp till Blomsterlandet där det införskaffades jord och frön. Så nu ska det sås majs och tomater.

Efter det blev det Klädkällaren. Tanken var att hitta lite byxor till Karl men det var tunnsått. Däremot blev det en kostym till Peter. Den gamla passar ju inte alls längre. Den här slipper jag förhoppningsvis sy om så mycket, kanske bara lägga upp benen. Vi hittade en fin förvaringslåda till Karls plastmat med. Han roar sig med att plocka i sakerna och sen hälla ut allt igen. Hoppas bara leken avslutas då sakerna är i lådan och inte utanför.

Väl hemma har jag planterat om flera av inneväxterna. Det tog drygt tre timmar. Sen tog ena påsen jord slut och jag tröttnade. Så det blev ingen frösådd heller. Jag gick i stället ut i garaget och fortsatte slipningen av min bordsskiva. Så nu är den helt slipad på ovansidan och en av långsidorna. På undersidan satt skruv som jag måste ta ur innan jag fortsätter. Så just nu har jag paus. Som i värsta fall varar en vecka eller så. Fast så fort bordet är klart kan jag ställa upp symaskinerna och ta fram silvret igen. Jag är sugen på att göra lite halsband. Och sy nån form av mammakläder; jag har endast en långärmad tröja jag kan ha numera. Förra gången var det klart varmare när jag var så här tjock.

Och får jag ordning på bordet kan jag fokusera på fönstret. Får jag ordning på fönstret kan jag sy mina gardiner som jag köpte tyg till för snart två år sen. Och då kan jag även ställa in mina orkidéer där de ska vara. Och bestämma vad för krukor jag ska ha till dem. Så pausen varar kanske inte fullt en vecka.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...