Så vad har du gjort i dag?

I dag har jag varit lagom produktiv. Om jag får säga det själv. Jag har målat klart ett ben och påbörjat ett annat och oljat in hela altanen så det är klart. Nu väntar vi på att det ska torka och sen ska kyrkbänken sågas till och oljas. Sen går det nog att göra ordning där ute. Jag och Karl började i går med att så morötter och dill i blomlådorna. Om jorden räcker ska vi fortsätta med rädisor och krasse i dag.

Jag har även vikt tvätt och lagt in i garderoben. En del av det i alla fall. Resten ska jag nog ta nu när jag fått tillbaks lite ork.

Jag har lovat mig själv att få klart Karls scrapalbum innan Ada föds så i dag sorterade jag ut de sista fotona fram till hans ettårsdag. Resten sattes in i de vanliga albumen. Bara en sådär fem hundra bilder. Dessutom har jag sorterat bilderna jag har i datorn. Så jag ska lägga över de som ska framkallas på ett usbminne och ta med till jobbet i morgon. En extern hårddisk ska även införskaffas då. Datorn klagar på att det är för lite utrymme hela tiden. Hårddisk nummer två i datorn kraschade ju och har aldrig blivit åtgärdad.

Trots att det var lite halvmulet satt jag ute en stund och rensade rabatten. Jag gav upp efter ca tio meter. Då hade jag ont i ryggen och la mig på soffan i stället. Tanken var att det skulle vara jättefint väder i dag och att jag skulle få ordnat rabatten. Grävt och flyttat en del växter. Lagt lite sten och så vidare. Men det blir väl fler tillfällen.

Nu har jag blivit lovad Hello Kitty-glass.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...