Söndagsmiddag

Nu har vi varit och handlat. Det ska lagas mat för ett par veckor framåt är det tänkt. Först blir det en fiskgratäng. Jag har dock inget vin så jag får hoppas att det blir bra ändå. Dessutom hade jag inte knäckt en flaska för en halv deciliter till maten. Finns det små bag in box tro?

Sen är tanken att jag ska göra fisk- och potatisbullar. Det verkar som en vettig sak att frysa in och lätt ta med sig till jobbet.

Nu undrar du varför jag ska äta så mycket fisk. Jo, tanken med receptvalen var att grunden skulle bestå av nåt vi redan har i frysen. är låg två paket torsk och en storpack lax. Så det blir fisk helt enkelt. Sen har jag ju vegebiff och sånt som torrvara så kanske blir det nån färssås av nåt slag. Som man sen kan ha i lasagne. Men vi får se hur mycket vi orkar. Just nu ska jag skala ett och ett halvt kilo potatis. Jag tröttnade efter fem stycken. Note to self: ta med potatisskalarmaskinen från Vara nästa gång.

Peter föll totalt på det där med befintlig basvara och köpte två kilo köttfärs och en massa kyckling. Nu när vi väl är hemma orkar han inte ens tillaga nån mat. Jag tror han sov för länge; i morse gick jag upp halv åtta och målade ett bordsben. Peter sov till strax efter nio då Karl och jag gick in och väckte honom genom att plocka bort sängkläderna som just nu hänger på vädring. Första tvätten för i år hänger för övrigt på sträcket ute. Så nu ska påslakanen bli sträva och fina. Peter kommer väl klaga på att de även är fulla med pollen...

Kanske orkar vi med en tur i trädgården efter maten. Jag har ju en massa plantor som väntar på att få komma ut. Och rosenbuskarna kan äntligen klippas; nu har björkarna musöron även här hos oss. Så frostnätterna borde vara ett minne blott.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...