Utflykt

Annelie skrev på Facebook att de eventuellt skulle förbi Rabbalshede marknad på väg till Strömstad. De har ju bara marknad två gånger om året så varför inte passa på själv att åka dit när man ändå är ledig? Så när frukosten var avklarad stoppade vi in oss i bilen och åkte.

Väl där började jag ångra mig. Lite mycket folk. Men har man inte varit där på tjugo år eller så är det ändå lite nostalgi.

De hade ett litet tivoli och Peter övertygade Karl att han skulle åka tåg. Jag var skeptisk. Och mycket riktigt; efter ett varv ville Karl kliva av och var allt annat än ett lyckligt barn. Det var nätt och jämnt att han gick att muta med en donut. Så han skulle få en ballong. Jag hade sett en unge med Barbapapa-ballong så vi letade upp dem. En rosa eller blå var frågan. En blå! Det sa Karl mycket bestämt men när vi köpt ballongen och gått femtio meter ville han inte alls ha den. Då skulle det vara den rosa. Så trots ballong, donut och tåg gick ett gnälligt barn och en trött mamma runt på marknaden. Då var man inte så sugen på att handla nåt heller.

Vi fick i alla fall tag i en ny Cars-tröja till Karl. Den vi köpte förra året börjar nästan bli för liten. Och två lådor jordgubbar köpte jag med. Från Italien men ändå.

Vi stannade på Citygross i Ytterby på hemvägen. Jag fick tag i en ny Boylan att testa (colan hittade jag på Hindåsen och den var riktigt god) och Peter fick ett par vaniljcola. Vid utgången fick Karl stoppa en tia i en av maskinerna där och fick ett par Barbapapaörhängen. Så nu vill han ha hål i öronen.

Nu är vi hemma igen och jag är allt annat än pigg. Om ett par timmar ska Peter iväg på fotboll. Jag och Karl ska pyssla och förvandla de nya örhängena till armband och halsband.

Kommentarer
Postat av: Annika Nilsson

Hej. Min tävling med Snoffs Design är nu avslutad, och vinnaren är presenterad på bloggen. Var det du?

I samband med att du kollar detta så ser du säkerligen att nya tävlingar kommit upp!

Och fler kommer, håll ut! :) Har riktigt fina saker på gång! :) Kram Annika

http://nilssonpettersson.blogg.se

2010-05-15 @ 00:24:47
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...