Vackert bling

När vi ändå är inne på smycken måste jag ju visa vad jag mer dregglar över.

Dada´s Diamonds är ett svenskt företag som bildades 2005. Ganska nytt med andra ord. Och det är det jag gillar; det är nytt. Det är inte samma typ av smycken som alla redan gjort. Kollektionen Wonderland är lite söt med tekoppar och ett par manchettknappar som gör att jag blir sugen på att bära kostym oftare. Hos Accessora finns en del av smyckena ur denna kollektion. Det är dock de teatraliska smyckena ur Friday´s och Maestro-kollektionerna som får mitt hjärta att hoppa över ett slag.

Sen finns det ju ett amerikanskt företag som gör vackra smycken inspirerade av djur och natur. På ett dött sätt. Som i döskallar och ben. Pamela Love har helt klart lyckats. De allra våtaste drömmarna drömmer jag om det här halsbandet. Tyvärr verkar de svenska återförsäljarna inte ta in nåt annat än kråkfötterna (ok, örnklorna), som i och för sig är ganska fina med. Om man gillar sånt finns de hos Kyssjohanna.

Om jag mot förmodan någon gång ska bära en viktig ring på fingret ligger Andrew English bra till hands. Lite nördigt men jag gillar ändå idén.

Q-pot
gör det som bara japaner kan; leker med mat och kommer undan med det. Allt från Disney till bröllop fixar de utan problem. Min absoluta favorit bland kollektionerna är dock Parlor. Sötare, sockrigare och färggladare får man leta efter. Mina favoriter är de små tårtbitarna. Där ligger både cupcakes och macarons i lä.

Och givetvis; för alla små flickor med prinsessdrömmar: Margaux Lange. Eller ska jag säga Slaktaren? För det är vad hon gör; slaktar Barbie-dockor och gör diverse smycken av delarna. Det är inte alls lika obehagligt som det låter. Förutom rumpbroschen kanske.

Jag lovar; det finns många fler smyckestillverkare som berör mig. Dessa är de jag kommer på just nu.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...