Wraps

Jag har varit på jakt efter en åkpåse/åkfilt/byxfilt sen en tid tillbaka. Jag har dock hittat mönster och tänkte sy en själv. Men så i dag fick jag ett mail från Camilla om Babynomade. Och den verkade ju riktigt fin! Tyvärr hittade jag ingen svensk återförsäljare som har en rolig färg (för visst finns det återförsäljare, en: Svea barn)så jag började söka på nätet. Då visade det sig att de är långt ifrån ensamma om att göra den typen av baby wrap.

Tidigare hittade jag Kiddopotamus variant men de har bara en för nyfödda så det var kört. Om man ska ha med ben vill säga. Och utan ben faller ju hela idén; tanken är att Tyko ska ha filten både i vagnen och i selen/sjalen.

Det finns varianter på wraps med. T ex lövet från Wallaboo. Tyvärr fyller den inte riktigt mina behov. Men den allra sötaste måste tveklöst vara Tuppence and Crumbles stjärna. De har för övrigt söta saker. Som t ex Nap-Sack. Fast både den och stjärnan rekommenderas för 0-6 månader gamla barn. Det känns nästan som om jag är lite sent ute.

Då är fördelen Hey baby. De gör i fyra olika storlekar. Färgerna är väl inte så roliga men det är i alla fall inte pastell. Inte på de i fleece. För de gör även i merinoull. Men då kommer frågan; var kommer den ullen ifrån? För vi minns väl fortfarande mulesing? Enligt deras FAQ är ullen dock "ethical wool". Den här artikeln borde alla föräldrar läsa.

Sen finns Snug as a bug. De gör både sommar- och vinter-varianter. Sommar-wrapsen är dessutom solskyddsfaktor 30+. Vilket kanske inte är så konstigt då det är en australiensiskt företag. De har tyvärr lite trista färger (rosa/vitt/blått) förutom lite randigt.

Så vi får väl se. Som det känns nu är jag väldigt sugen på att sy något så en baby wrap är väl ett bra alternativ.


Kommentarer
Postat av: Enniie

Jasså, dem finns på Cubus också ? Var där iförrgår, men såg inga då. :)

2010-11-14 @ 18:27:54
URL: http://veeka.blogg.se/




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...