Stressad småbarnsförälder

Det är lite mycket i dag. Först skulle Karl till dagmamman, en halvtimme tidigare än vanligt. För sotaren bokade jag in klockan tio. Lite tight med tiden kom jag på så det var väl tur att Karl kunde komma tidigare till dagmamman för jag var ändå inte hemma förrän kvart i tio.

Innan vi skulle gå fick jag ett sms från Peter att han stod och väntade på bärgaren. Typiskt. I dag av alla dagar då vi ska åka till Brastad. Begravning är ju inte direkt nåt man kan skjuta upp. Men tack vare vår försäkring får vi hyrbil. Som rymmer fyra pers, två barnstolar och en barnvagn hoppas jag.

Så klockan tolv åker vi och hämtar Karl och far på begravning. Förhoppningsvis är barnen på sitt bästa humör och kan stå ut med kyrka och begravningskaffe.

Imorgon är det inte mycket lugnare; halv tio är det träff på öppna förskolan i Landvetter inbokat. Så jag och Tyko måste passa bussar igen. Och förhoppningsvis lämna Karl kvart i nio hos dagmamman. Halv två är det sedan föreläsning om säkerhet i hemmet men bvc-sköterskan menade på att jag inte behövde gå; det är mer för förstagångsföräldrar. Vi har ju redan petskydd. ;) Det lättade en börda att inte behöva stressa dit för i så fall hade det varit ännu fler bussar och tider som måste klaffa. Fördel med Göteborg: spårvagnar går var tionde minut. Fördel med körkort: stressen blir inte lika stor. Så antingen får vi flytta eller skaffa körkort (och laga Helmut) eller så får jag bara umgås med mammor i Hindås.

Jag kan tänka mig att det är så här pensionärer gör och känner...

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...