Utflykter

I går ville jag till en barnbutik i Floda. Peter ville ut i skogen. Så vi åkte ut och planterade granar. Eller; vi åkte ut och hittade en Falun mitt ute på ett kalhygge där han hjälpte sin farbror plantera skog. Tanken var att Peter skulle hjälpa till men efter kämpandet med att komma dit upp med två barn begav vi oss snabbt ner igen. Vi valde fika med Faluns farföräldrar i stället.

Efter det sa Peter att vi kanske skulle hinna till barnbutiken men klockan var tio minuter innan stängning så det var ju kört. Vi åkte i stället till stallarna på Kviberg och köpte polska varor. Japp, Peter har nu bakat en sernik. Jag ville inte vara sämre utan bakade en cheese cake i går med. Den åts upp i dag då min mor kom och gratulerade mig.

Nu har vi med andra ord ett renare hem (min mor gillar att städa när hon kommer hit). Och jag känner lite mer själslig ro.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...