Helgledigt

I går var den där dagen då man inte ska göra nåt. Vi firade genom att ha mor här och bygga sandlåda, flytta växter och ta bort slipers. En heldag utomhus. Tyko smakade på både jord och gräs.

I dag jobbade jag och sen hem och rensa rabatter. För nu har minsann björkarna musöron och då är det ok att klippa rosenbuskarna. De är trimmade och fina nu, mer än man kan säga om mina händer. Påminn mig om att ha handskar nästa gång.

Jag har även bråkat med litet barn. Karl skulle klippas och allt är frid och fröjd tills man satt saxen i håret. Då vill han helt plötsligt inte mer. Som vanligt. Och varenda gång tror man att det blir bättre.

Oskar har varit ute på promenad dessutom. Två gånger fick jag jaga in honom. Och Olle en gång. Han satt och tryckte vid ytterdörren dock så det var inte så mycket jagande. Hur får man en treåring att inte släppa ut katterna? Han är lite slapp på att stänga dörren alltså; han släpper inte ut dem med flit.

I morgon blir det lek. Inte för min del men Mike och Elrik kommer hit och Karl har bestämt att han och Elrik ska laga mat. Jag försöker övertyga om att vi ska till Klippan och gå på tur.

På måndag blir det mer trädgårdsarbete. Mor kommer hit igen och drar ännu mer slipers. Snart blir det nog fint i den här trädgården med.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...