Shoppingtur

För en gångs skull har jag faktiskt fått en del gjort på lediga dagen. Peter skulle pappahänga med Falun så jag passade på att åka med in till stan. För att titta på glasögon och kappa. Så jag har avverkat Glasögonfabriken, Smarteyes, Topshop, Indiska, Bikbok, Lagerhaus, Lindex, Accesorize, Åhléns, Missäy, Cassels, Desigual, H&M, Presstop, Pressbyrån, Cubus och förmodligen ännu fler ställen. Och jag har sagt det förr men säger det igen; jag kommer att bli en Cassels-tant. Kappan hittade jag till slut där. Inte alls en sån som jag tänkt först men den är nog det bästa för min kropp.

Kappan jag sett hos Topshop fanns inte och den på Bikbok var tyvärr för glansig. Annars hade Bikbok 50% rabatt på allt just i dag.

Lite besviken var jag trots allt att jag hittat en kappa för annars tänkte jag trösta mig med en mugg från Lagerhaus och te. Jag kompenserade dock med att hitta en keps på Åhléns. Nånting måste jag ha när jag inte längre kan ha mössa. För hur snygg är man i håret efter att haft cykelhjälm? En hårklämma hittade jag där med.

Sen var jag ganska trött och unnade mig en smörgås som intogs på Drottningtorget. Jag kan inte säga att jag saknat det där med att vara i stan. Börjar man bli lantis tro?

Jag hittade en ny favoritbutik i dag. Desigual. Jag har tidigare dregglat över en kappa från dem men att nu hitta en butik! Och jag hittade minst tre fina kappor, en regnkappa och en kjol eller tre.

Jag hittade för övrigt inga vettiga glasögon. Så det blir nog att beställa tid hos nån optiker för att få recept och sen beställa de jag spanat in hos Lensway. Annars var det praktiskt att man kunde få sina glasögon på en timma hos Glasögonfabriken.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...