Priset för sex?

Är jag fånig som sätter ett pris på sex? Missförstå mig rätt nu. Jag har sedan tidigare min p-dator. Den fungerade bra på alla sätt och vis (jättebra även när man ville bli gravid då den visar ägglossning). Sen fick jag både ett och två barn. Nu har mensen stabiliserats och egentligen kan jag börja med den igen. Men stickorna kostar då 150 spänn i månaden. Detta fick mig att låta bli den efter första graviditeten.

Att använda kondomer kostar cirkus sex spänn/gång. Och det är bara att erkänna; som småbarnsförälder sker inte tillfällena så jätteofta. Så jag står inför följande ekvation: 150/6. Det vill säga jag kan ha sex 25 dagar med kondom under samma period som jag betalar för stickorna. Plus de fem dagar mensen varar. Jag måste alltså ha sex minst en gång om dagen för att stickorna ska vara ekonomiskt försvarbara. Sen finns det ju givetvis andra aspekter. Spontanitet, tillgänglighet osv.

Jag var inne ett tag på att sätta in en kopparspiral men efter Camillas äventyr med det känns det inte så lockande heller.

Hormoner då? Nja, inte särskilt lockande. Men enligt vissa så ska pmdd bli bättre av kombinerade p-piller (och värre med minipiller vilket kanske förklarar varför jag mådde som jag gjorde när jag hade p-stavar). Då är alternativen just piller (vilket jag inte gärna vill försöka komma ihåg), p-ring eller p-plåster. Inget är egentligen ett alternativ för jag läser biverkningarna och känner att jag mår ännu sämre. Och enligt viss forskning hjälper inte alls p-piller mot pmdd utan enbart antidepp. Vilket inte är en godkänd metod i Sverige.

Så jag är tillbaks på ruta ett. Kondomer? Eller dator? Eller avhållsamhet kanske? Jag var ett tag inne på sterilisering men konstaterade att jag dels innerst inne vill ha möjligheten till ett barn till och dels blir ändå inte pmdd bättre då man bara knipsar tillgångarna s a s.

Det "bästa" med alltihop då? Pms och pmdd blir värre ju äldre man blir. Tack för det. Jag börjar förstå klimakteriekossor.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Trots det lilla äventyren med spiralen så rekommenderar jag det varmt! Så till den milda grad att jag på måndag ska till MVC och sätta in en ny. För precis som du säger så är det "det billigaste" alternativet.



Lätt att räkna på dessutom. Spiralen kostar 0 kr och varar i 5 år

2011-08-24 @ 15:09:59
URL: http://www.chamomilla.se




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...