Long lost

Jag har gått igenom fem lådor med leksaker som förpassats till varmförrådet. Varför är en historia för sig. Men längst ner i en av lådorna låg en vältvättad, sliten vit säl. En nästintill bortglömd varelse som jag älskade så innerligt som barn. Sälen i sig är kanske inte så viktig utan vad den representerade. Sälen som fick namn efter en annan säl som betydde lika mycket för ett annat barn. Sälle (jaja, så påhittig är man som barn).

Sälle representerar en av mina bästa vänner som barn. En av mina första vänner. En pojke jag byggde kojor med. En pojke jag såg upp till. En pojke som fick ett Lill- framför namnet av min mamma. För alla andra är han JR Eric. För mig; Erik kort och gott. Varken mer, varken mindre.

Kommentarer
Postat av: Camilla Gerdgren

Nawh! SÅnt där är himla fint. När jag hittar mina såna kramdjur (det är två, en isbjörn och en säl(!) dock en grå) slås jag ofta av hur fula de egentligen är, även om de i mitt huvud ff är fluffiga och kätte vackra.



Tragiskt med Eric dock... :(

2011-12-29 @ 19:39:58
URL: http://www.chamomilla.se




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...