Knubbiskläder

För ett tag sen köpte jag ett par bodies och en tröja på Tradera. Säljaren var Kameleont design. Och trots att det bär mig emot måste jag nog packa ner bodyn i storlek 80 nu. Den sitter som ett korvskinn på Tyko. Men han är så fin i den!



Den andra är i storlek 86 men även den är rätt tight. Så det lutar åt att jag får sy egna om han ska ha bodies. För Fordon-tyget går att köpa. Dock inte det rödrosa som jag tycker är så fint. Fast jag är allt annat än förtjust i att sy små pilliga saker som halsringning och sånt.

Men då kommer vi även till mina favoriter MG Tyger. Hos dem finns en massa fina tyger med. Som flodhästar, apor, prickar. Men innan jag köper nåt mer tyg får jag se till att använda det jag har. Jag köpte t ex en massa kaniner av JNY Design för ett par år sen och det har jag fortfarande inte rört.

Så veckans mål är att rita upp ett mönster i storlek 92 och börja sy nåt.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...