Få det gjort - check

Som kompensation för gårdagens trötthet har jag desto mer energi i dag. Således har två krukor rosenbönor satts ner i rabatten, gamla krukor med jord tömts ut (planteringar som inte överlevt helt enkelt och en blomlåda skruvats upp vid entrén. Dessutom såg jag att nån (de söta rådjuren?) tuggat i sig jordgubbsplantorna så jag räddade några genom att hänga dem i jordgubbskrukan jag köpte men inte orkat använda än.

Under tiden har givetvis tvättmaskinen gått varm. Tre omgångar tvätt och kanske blir det nån mer. Sen allmänt städande inne och, hör och häpna, så har jag lagat riktig mat. Ingen mer diet alltså. Eller ja; vi tar ett uppehåll och fortsätter om nån månad om inte salladsätande och kornknaprande inte hjälper.

Nu har jag surfat tillräckligt med strunt och ska ut och plantera lite till. resten av tomaterna har kommit ner men några andra krukor står fortfarande och väntar ute på altanen. Dessutom ska jag skruva upp ytterligare en blomkruka och fylla den med växter. Ett nytt försök på att så basilika ska jag nog ge mig på med.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...