Uppdraget slutfört

Efter mycket om och men (med andra ord mycket känna efter, samla kraft och harklande) är nu lekstugan målad invändigt. Helt klar. Väggarna gula i två lager, taket vitt i två lager och insidan av dörren vit i två lager. Dessutom fick utsidan av dörren en extra strykning. Den började flaga lite. Och självklart tittade jag lite på knutarna och konstaterade att även de behöver piffas till. Men det blir nästa steg.

Så när färgen har torkat ska nya gardiner sättas upp. Karl har beställt gröna gardiner. En grön matta har införskaffats av min mor med. Sen ska en hylla målas och sättas upp. Karl vill ha den rosa. I alla fall i dag. Senast vi pratade om den ville han (jag) att den skulle vara vit. Och sen piffas med gröna saker på. En krok att hänga jackan på vill han ha med. Grön, givetvis. Det är ju senaste innefärgen om man frågar Karl. Förra året var det gult som gällde. Jag börjar förstå varför mina föräldrar envisades med att vi skulle ha vita väggar när jag var liten.

Nu har jag, för stunden, plockat ihop scrapgrejerna i mitt rum så nu ska jag klippa till ett par gardiner. Nackdelen? Tyget jag tänkt sy gardiner av använder Karl som lakan just nu. Så jag får se om vi inte har nåt annat grönt tyg. Om inte annat räcker nog ett örngott.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...