Fått det gjort

  • Målat klart väggarna i lekstugan
  • Lagat lasagne
  • Ätit nybakta bullar
Och visst märker ni; datorn fungerar igen. Fast det är mest Peter som gjort. Men jag är nöjd i alla fall.

Jag kan konstatera att färgen som lekstugan målades i luktar illa, äckligt och starkt. Men nu är det gjort. Nu ska "bara" taket och dörren målas (vitt) och in med en matta (grön). Sen är det piffet kvar. Enligt Karl ska allt gå i grönt. Ungen ville till och med ha gröna väggar. Trots att jag redan börjat måla gult. Tacksamt.

Lasagnen som gjordes var till Tyko. Jag kan säga att den blev väldans god dock. Och kanelbullarna med surdeg var inte fy skam de heller.

Det övriga som stod på dagens att göra-lista gjordes redan i går - lämnade tillbaka glasögonbågarna och laddade busskortet. Det "enda" som missats är att båda mina cyklar står nere vid busshållplatsen. Den riktiga och back up-cykeln. Peter hämtar nu eller Mari går 2,5 km till hållplatsen i morgon? Vilket är troligast?

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...