Måndag morgon

Behöver jag verkligen säga att jag är trött ända in i själen? Behöver jag verkligen säga att jag snoozade i en halvtimme och därmed endast hinner slänga i mig en kopp te till frukost? Nä, jag tänkte väl det. Men jag har varit ambitiös och packat ner både bröd och lunch i väskan i alla fall. Som ordningställdes i går förvisso.

Jag drömde i natt att jag vaknade till en halv dm snö på marken. Vi hoppas innerligt på att det dröjer. Min fasa i drömmen var dock att vinterdäcken ännu inte åkt på cykeln. Det hoppas vi inte behövs heller på ett bra tag. Jag tar hellre regn och rusk. Eller ja; jag tar hellre regn och rusk så fort jag skaffat mig ett vettigt galonställ.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...