Tant Surkart

I dag har jag varit lagom bitterfitta. Jag började morgonen med att skicka en insändare till lokaltidningen. Angående partytricket med min cykel. Jag var inte lika syrlig som jag var i går kväll när jag upptäckte det dock. Det verkar som framdäcket är trasigt så någon har gjort mer än bara släppt ut luften. Tack för det.

Sen fortsatte jag med en tant som rökte i busskuren. Bara för att. Jag såg henne på håll och tänkte: Nåde henne om hon fortfarande röker när jag kommer fram. Jo tack, det gjorde hon. Och släckte cigaretten direkt när jag sa till henne. Tror inte hon var tillräckligt röksugen för att stå ute i regnet.

Bitterfitta. Surkart. Kärring. That´s me. Utan att ens ha pms. Bara lite mensvärk och urinvägsinfektion om det nu påverkar. Kanske är det för att jag närmar mig 30+. Utan att ens ha räknat är det nån månad kvar bara ju.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...