En dag kvar

Sista semesterveckan - det är väl då man bara ligger och slappar i hängmattan och njuter av allt man hunnit med och fixat under semestern? Eller inte. I alla fall inte i mitt fall. Jag som inte ens har en hängmatta börjar känna mig lite stressad; vad har jag gjort under sex veckor? Egentligen? Finns det något bevis?
 
Vi skulle ju göra i ordning altanen, måla om skorstenen, byta dåliga brådor på huset, fixa fönstren, jämna till jordhögen, röja bort all sly på både fram- och baksidan av huset, fixa rosten på Helmut, byta bromsskivor och vattenpump på Kungen, lära Karl att cykla och simma, potträna Tyko och säkert något mer jag glömt. Utöver detta skulle vi äta en massa jordgubbar och glass, plocka litervis med svamp, åka på flertalet djurparker, bada i havet, segla och vara en svensk familj.
 
Det är ok. En av alla de där sakerna har vi i alla fall gjort. Den viktigaste. Och den gjorde vi förbannat bra.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...