Som om julen inte fanns

 Äntligen är (nästan) all julmat slut. Vi har levt på olika varianter av julmat i en vecka. Julpyntet börjar kännas blassé och granen ser väldigt ensam ut utan alla klapparna.
 
I dag orkade jag i alla fall bege mig till DHLs utlämningsställe och hämta katternas julklapp. Mest för att den annars hade returnerats i morgon. Den är nu ihopmonterad och alla tre katterna har provat och godkänt den. Så vad var det då? En Lucky Kitty. Vit får jag väl tillägga. Tidigare har vi haft en Drinkwell och den har väl varit bra. Förutom att vårt vatten är så järnrikt och gjort plasten alldeles brun och tråkig. Den här är i porslin och utan filter. Inget porlande heller vilket katterna var lite skeptiska till. Vi får väl se. Nu hoppas vi att det inte blir några fler urinvägsinfektioner och annat dumt.
 
I dag har Karl sovit utan blöja i en vecka utan missöden. Detta firades, enligt den karta vi ritat innan, med ett besök i en leksaksaffär. Han fick en peng och fick köpa (nästan) vad han ville. Han hade dessutom pengar sedan tidigare och kom ut med inte mindre än två Ninjagokartonger. Tyko fick en peng som han köpte en bok och Carsbilar för. Mycket nöjd han med.
 
Besöket i Borås avslutades med att Peter gick till Hobbia. Några delar till bilbanan och sen var även han nöjd. Men jag då? Jo, vi gjorde ett stopp på Citygross och jag kom ut med två kilo pyttipanna. Det är de små tingen i livet som gör det, jag får trösta mig med det.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...