Den ofrivilliga liftaren

I går efter att jag lämnat barnen valde bilen att ge upp. Strax efter Härryda kyrka fungerade inte längre kopplingen. Alls. Och det luktade inte riktigt rätt när jag stannade bilen.

För att göra en lång historia kort; bilen fick stå kvar vid Fiket (ett arbetarfik mittemot skolan), jag missade precis bussen och började gå. För att några hundra meter bli upplockad av en man som av en händelse hade ätit frukost på Fiket för första gången i sitt liv. För; åka till Delsjömotet med en skäggig man i lusekofta vars bil var ej tjejbil med barnstol eller fortsätta gå för att fördriva tiden till nästa buss? Jag gav skäggiga mannen en chans.

Till råga på allt ringde dagmamman och meddelade att Tyko var sjuk. Så Peter ordnade först med bärgare, hämtade den lille, mötte upp bärgaren och hem igen. För att när han ska iväg för att hämta den store inse att bilens centrallås inte fungerar. Alls. På bil nummer två alltså.

Just nu har vi min mors bil. Och låter den inte lite oroväckande..?

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...