Hur ser du ut?

Vad ser du när du tittar på mig? Vem ser du? Hur uppfattas jag? Är jag skrämmande med mina piercingar, dreads och tatueringar? Är jag blassé med mitt bruna hår, praktiska kläder och tysta åsikter? Är jag passé och halvhjärtad som inte brinner lika intensivt som förr?

Vad ser du i mina röda byxor från Vero moda, min barnliga tröja från Gina Tricot och mina imitationskängor? Ser du någon som inte längre orkar? Ser du någon som vuxit upp? Är jag helt enkelt för praktisk i min roll som småbarnförälder och arbetare? Tar det udden av den jag är? Och vem är jag då? Måste den jag innerst inne är bekräftas med ett yttre?

Det här är inte någon form av ålderskris; det är bara en bilfundering som dök upp när jag körde till jobbet.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...