Söndagsbarn

I dag blir det en piffig dag. Altså en sådan när man fixar hår, målar naglar och helst inte går ut. Peter ville dock åka och köpa en ny trimmer. Vilket han säger varje gång jag klipper honom. Jag förstår inte alls. Nu är i alla fall alla pojkar friserade, somliga mer än andra.
 
I går var Danilla här med så hemmet ser skapligt ut i alla fall. Att bjuda hem folk är bästa ursäkten till att städa. Nu ska vi bara se om vi orkar fortsätta. Sortera ut gamla kläder och sånt där man aldrig ids.
 
Min plan när jag vaknade var att klippa det höga gräset bakom huset och runt lekstugan. Regnet satte stopp dock. Inte heller kände jag för att plantera det där jag tänkt heller. Allra helst; lägga sig i soffan och tittar på film med de nytvättade barnen.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...