Semester

Jag smider semesterplaner. Hur blandar man smidigast sånt som är roligt för barnen med sånt som stimulerar mitt sinne?

Man åker till Glasriket! (Och med det menar jag allt man passerar på vägen ner.) Vad gör man där undrar ni. Man handlar lampor i Herråkra, leksaker i Gemla och stekpannor i Skeppshult. För man måste inte enbart köpa munblåst glas och konstiga prydnadssaker, även om Kosta Boda och Orrefors har fabriksförsäljning med. I just Kosta finns en stor outlet dessutom.

I går när jag surfade glassföretag insåg jag även hur mycket Gränna lockar. Inte så mycket för sina polkagrisar utan just glassen. Gå in och och läs om Mormor Magdas och Grenna Glass så förstår ni.




Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...