Trädgårdsdag

Nu kommer jag låta präktig men det skiter jag i.

Jag gick i dag upp kvart över sju, gav mig själv och barnen frukost. Sen tvättade jag och hängde ut den på altanen. Totalt har jag nog kört fem tvättar. Jag har sorterat lite böcker i biblioteket så några fler får plats i hyllorna. Ska man köpa nya måste man ju göra plats för dem.

Runt tio kom min mor hit. Vi inledde med fika. Sen har vi städat i trädgården hela dagen. Ett tröd har dragit upp, en kompost har tömts och spritts på rhododendronbuskarna (stavfel?) och tre odlingsplatser har förberetts för säsongens grönsaker.

Karl har även varit på skattjakt under altanen. Han hittade en trisslott (bäst före nov -11), en kam och en kapsylöppnare från BS-Foto. Annat skräp med men detta var väl det mest värdefulla.

Vi räknar inte med mer snö nu så rutchkanan har tagits fram och det har rensats upp runt lekstugan. Eventuellt ska det fällas lite träd där med. Vi får väl se när och hur många.

Jag påbörjade städning i garaget men gav ganska fort upp. Jag hittade ändå varken lim eller cykelpump.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...