Allum före altan

I dag hade jag tänkt slipa altangolvet. Jo, jag lovar. Jag tänkte lägga mig på alla fyra och slipa. Med maskin dock.

När jag gick upp insåg jag dock att regnet hängde i luften. Dumt att börja slipa om det regnar. Jag vill ju helst olja det innan det blir vått.

I stället? Jag åkte till optikern i Allum och fick ett par nya linser. Så nu kan jag inte gömma mig bakom bågarna. Med andra ord ska fransar och bryn färgas i dag. Förhoppningsvis även håret. Kanske rött alltihop? Fast henna på fransarna är nog inget att rekommendera.

I Allum träffade jag Johanna. Lägligt satte hon sig precis för en fika hos fransosen. Det vore ju dumt att missa ett sådant tillfälle. Även om jag kände mig ytterst onyttig där jag satt med chokladmuffins när övriga i sällskapet åt sallad. Det är ok; jag kompenserade med en grönsallad när jag kom hem i stället.

Nu: tvätta lite till och sy lite på mina byxor. Snart är de förhoppningsvis klara.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...