Ordning och reda

Man kan tycka att sortera barnkläder är en syssla man ägnar sig åt när det regnar och inte när solen steker. Ingen fara; jag sitter med mina kartonger och upptar hela altangolvet i stället.

Så vad gör jag då? Jag sorterar urvuxna kläder efter storlek och sedan stoppar jag dem i vakuumpåsar. I påsen läggs en lapp med vilken storlek det gäller. När luften är ursugen stoppar jag ner påsarna i en kartong och märker upp den med vilka storlekar den innehåller. Praktiskt och bra. Sedan ställs kartongerna in i förrådet igen. Min förhoppning är att minska sju lådor till i alla fall fem. Skor och sånt är lite svåra att suga ut luften ur.

Behöver jag säga att känslostormarna är stora när man håller upp små pyjamasar och strumpor och minns hur stora man ändå tyckte att pojkarna var när de hade dem?

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...