Status: helt blankt

Till slut skickade jag in den. Deadline är i dag 23:59 och jag skickade in nyhetstexten för nån timma sedan. Jag är inte nöjd med den, det vill jag inte påstå. Men det var det bästa jag kände att jag kunde krysta ur mig utan det där intervjuunderlaget jag egentligen önskade. Jag belönade mig i alla fall med mjölkchoklad och ett glas mjölk.
 
Karl har i dag varit oförskämt pigg för att vara sjukling. Så när dagmamman ringde tidigare i dag sa jag att barnen kommer i morgon. När vi åt kvällsmat konstaterade Peter att Karl var varm och hade feber igen. Suck. Jag hade hoppats på att få lite tid för hemtentan i morgon. Om nu nyhetstexten blev halvdan måste jag skriva en grym hemtenta som kompensation.
 
Vi har haft pysselverkstad i dag. Först gjorde vi (jag) ljus, sedan pärlplattor (jag) och halsband (Karl). Under tiden lekte Tyko kaos och hällde halvfyllda pärlplattor på golvet och skrattade rått. Men vad förväntar man sig av en tvååring? När jag gav Karl en mugg att måla upphörde Tyko med allt annat och gapade tills en mugg stod framför honom med. Till hans fördel måste jag säga att han använder mycket färg när han målar; Karl är desto försiktigare med det. Tyko använde den så väl att duken fick slängas i tvätten. Nej; porslinsmålningsfärg försvinner inte i tvätten. En ny duk slängdes på och ungarna skulle klippa och klistra önkelistor. Karl klippte i leksakskatalogen och Tyko klippte i duken. Som användes för första gången i dag. Tack...
 
Till kvällsmat åt vi grönsaker med dipp. Tyko insåg ganska fort att morötter var bättre än blomkål att få upp dipp med. Han inte bara dubbeldippade; han trippeldippade med hela handen. Om ni sett hur Nalle Puh gräver ut sin honung så vet ni hur Tyko såg ut. Sen lyckades han välta ut en mugg full med te. Ännu mer kaos. Efter att ha fått på sig pyjamasen slocknade han ganska omgående i soffan. Tuff dag för oss alla.
 
 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...