Skördetid

 
Jag får väl lov att erkänna att det här året inte har varit så bra när det gäller trädgårdsodlingarna. Blasten till potatisen åt sniglarna upp så potatisarna slutade växa helt enkelt och de blev få till antalet. Till och med morotsblasten gav sig sniglarna på till slut så även om morötterna odlades i pallkragar i år och jag faktiskt lyckades att hålla barnen därifrån blev de varken många eller särskilt stora.
 
Tomaterna har gått bra med dock. De odlades inte på samma ställe som övriga grönsakerna och dessutom i väldigt torr och ogästvänlig jord. Jag tror inte jag sett något snigelspår där öht. Dock var det små tomatsorter vi testade i år; körsbärstomater och vinbärstomater. Vinbärstomaterna var riktigt goda, inte så mycket kladdigt kärnhus. Det är fortfarande en del tomater kvar på plantorna men de har inte mognat än. Precis som förra året var jag nog för sen med att sätta tomaterna.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...