Får i kål

I år blir det fokus på en typ av grönsak. Ingen blandning av majs, tomater, bönor och allt vad det varit. I år blir det kål. Förvisso i olika former men de sköts på mer eller mindre samma sätt. De ska sättas på olika ställen i trädgården för att se var de trivs bäst. Nere i de blötare delarna av trädgården upptäckte vi ganska snabbt att kålrabbi i alla fall inte trivs. Och att sniglar (och troligtvis kålfjärilar) njöt av buffén som väl kom upp.
 
Så till Peter blir det kålrabbi. Själv gillar jag egentligen inte kål. Egentligen. Eller så är det att jag inte gillar kokta grönsaker och kål kokas (sönder) allt som oftast. Men nån gång borde man väl lära sig. En av få sorter jag gillar är dock broccolo/romanesco/korallkål. Så det ska jag ge mig på. Och kanske blomkål. Vi får se vad som får plats i rabatterna. Kanske trädkål skulle passa fint? 
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag säger bara en sak. KÅLPUDDING.

Svar: Uäck! Där blev jag mindre sugen på att odla kål.
Mari

2013-04-18 @ 14:44:25




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...