Du önskar att du hade min energi

Jag har i nästan två veckor agerat hemmafru. Jag har gått upp tidigt, gjort frukost till mina barn och sedan skjutsat till skolan. Det yngre barnet har följt med hem igen och umgåtts i största allmänhet med mig i fyra timmar tills det varit dags att hämta storebror igen. Sedan har det lagats lunch, allt enligt ett schema som jag gjort upp under helgen genom att bläddra genom diverse kokböcker.
 
Ett par dagar har min mor varit på besök och då har det röjts. Första gången i trädgården genom att gräva, hacka och kratta lerjord.(de som varit hos oss vet om den stora högen med fylle som helt enkelt vägrar platta till sig själv).
 
Andra gången röjde vi inomhus. Det är lite övermöblerat så de möbler vi inte behöver/passar in bars ner till kattrummet och torkades av för potentiell köpare. Sakerna som låg i möblerna har fått andra hem, på mer eller mindre bra sätt. När vi var klara med det fortsatte vi i trädgården. Slipers slängdes bort, rabatter grävdes upp och plantor och buskar flyttades. 
 
Mitt i allt detta håller Karls rum på att göras om. Väggar är målade, nu är det lister på g. Sedan ska jag på jakt efter en vettig loftsäng. Sen kan han flytta in. Efter jag piffat lite vill säga. För det har jag all tid i världen till. 
 
Rättelse: jag har gjort avbrott i hemmafixet ett par dagar. Jag har faktiskt jobbat. I fredags började inventeringen på jobbet och då anmälde jag mig frivilligt. Jag ska dit på fredag igen. Jag är nog en av få som faktiskt trivs med att inventera. Kanske något man ska ta upp i sitt cv?
 
Med detta sagt behöver jag väl inte ens tillägga att det ska bli skönt att skolan börjar på måndag? Då kommer jag inte ha tid till sånt här. Tack och lov. 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...