Bra start

När jag vaknade, var väckarklockan inställd på fel tid sedan strömavbrottet i torsdags. Lite sent upp men båda barnen gjorde det de skulle utan att någon behövde bli sur eller tjata.
 
Först lämna Karl vid skolan. Där var inga jobbiga möten på den trånga bilvägen, inga bilar vid parkeringen och Karl behövde inte följas in till skolan. Så iväg för att lämna Tyko. Lite halt var det när vi klev ur bilen men vi kom fram helskinnade. Enligt dagmamman var vägarna relativt rena mot Rävlanda så jag bestämde mig för att ta bilen. 
 
Jag hade velat ett tag i går och även i dag på morgonen över huruvida jag skulle ta tåget och komma fem minuter sent till föreläsningen eller om jag skulle ta bilen trots vädret. Men ok, det är en stor bil jag kör och dessutom är det dubbar på däcken. Motorvägen borde vara fri från is dessutom. 
 
På väg från Hindås, började bilen låta lite konstigt. När jag kom ut på motorvägen ökade ljudet, och vibrationerna i ratten. Snabbare än 90 kunde jag inte köra. Tre kilometer senare svängde jag av vid en mack. Troligtvis var det is på fälgarna som skapade obalans, men ena hjulet säg lite plattare ut än de övriga. Och vi vet ju hur mycket jag gillar punktering i minusgrader. Tur i oturen att jag stannade på just en mack. Otur i turen var bara att deras luftklocka blivit stulen förra veckan så jag kunde inte kontrollera lufttrycket. 
 
Vid det laget var klockan så pass mycket att jag ändå hade kommit sent till föreläsningen. Humöret var i botten. Jag vågade inte lita på att bilen var ok. Det enda rätta var att köra hem och hoppas att föreläsningen läggs ut ganska omgående på intranätet. 
 
Nu: krypa under täcket och förbanna vinter/bilar/kollektivtrafik.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hejsan jag har en liten tävling i min blogg just nu! En annan tävling kommer upp kanske nästa vecka också! Håll utkik!

2013-12-09 @ 18:25:34
URL: http://sannata.blogg.se



Postat av: MADDISENJ.SE - julkalender i bloggen med fina tävlingar dagligen!

Nu är vinnaren av lucka 10 utsedd. In och se om det var du som vann presentkortet :)

Om du inte vann denna gång så finns det redan nu en ny tävling uppe, idag kan du vinna en body mist från Victorias Secret!!

2013-12-11 @ 12:37:21
URL: http://maddisenj.se



Postat av: LIL' BABUSTYLE - Drömmen om att jobba som fotograf utomlands

Hejsan! Ville bara kika in och meddela att vinnaren i tävlingen där man kunde vinna en rabattkod hos BeccaDesign.se är publicerad! Kika in och se om det blev du :)
Ett stort tack för att Du deltog!

Länk till inlägget: http://babustylee.webblogg.se/2013/december/vinnaren-av-tavlingen-i-samarbete-med-becca-design.html#comment

2013-12-16 @ 15:33:45
URL: http://babustylee.webblogg.se




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...