Så gick en helg ifrån mitt liv och kommer aldrig åter

När min mor ringde i torsdags och undrade om hon skulle ta barnen i helgen sa jag ja och tänkte att jag kunde passa på att plugga extra då. Rastlösheten i mig tänkte annat. Det är rätt ok; jag fick gjort en del som jag annars inte hinner. Jag blev av med all tvätt i tvättstugan, inklusive nerspydda och nerkissade sängkläder. Jag packade om en del bebissaker. Vakumpåsar is the shit när det gäller bebistäcken och dylikt. Dessutom fick jag chansen att testa den nya snickerifärgen Peter köpte (på min inrådan) för ett tag sen. tänkte jag måla om Karls skrivbord. Det har fått vänta på grund av översvämningen i garaget. Det går helt enkelt inte att stå och slipa och måla på ett bekvämt sätt där inne. Nu passade jag i stället på att måla lister i köket. De som bott här innan har haft en förkärlek till fulfuru. Den är delvis försvunnen i köket nu. Nackdelen är bara att skåpsluckorna plötsligt ser sunkiga och inrökta ut. 
 
Pluggandet då? Jag har gjort några tafatta försök. I dag har huvudet varit fullt med värk och magen full med illamående. Om det beror på frosseriet till Melodifestivalen (ja, jag tröståt) eller något annat vet jag inte. Jag vet bara att jag verkligen inte har tid att vara sjuk. I morgon är planen att åka till skolan med åtta-tåget, avlägga snabb visit på biblioteket och sedan tillbaka med halv elva-tåget. Sen är det råplugg som gäller. Hela dagen. Jag ska fylla ett flertal sidor om allt jag vet om Joomla, WordPress och EPiServer. Det som stressar mig är att jag tycker att det är är intressant och vill således göra ett bra jobb. 
 
Nu tror jag bestämt att jag ska sova lite. Så kanske huvudvärken (migränen?) försvinner. 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...