Lugnt och fint

Dagarna börjar flyta ihop till en grötig massa. Om jag inte skriver ner vad som hänt vilken dag blir jag lätt förvirrad och tror i värsta fall att jag drömt allt. 
 
Vi kom till slut hem från vår resa i Skåneland. Då hade vi hunnit med inspelning av Sommarlov och rundvandring i Malmö, fabriksförsäljning på Frasetti, Väla köpcentrum, Beredskapsmuséet i Ängelholm (åk dit!) och bad i havet. Sen hem, sova och göra minsta möjliga på tisdagen. Ja, vi åt ju min efterlängtade sushi. Gånger två då barnen inte åt så mycket av det. Nya favoritstället i Landvetter har ju haft semesterstängt tills nu så jag har gått och trånat.
 
I dag gick vi upp halv sex för att åka till Nossebro. Sista onsdagen varje månad har de marknad och den i juli brukar vara den största och mest välbesökta. Vi var egentligen inte ute efter något men det är alltid trevligt med marknad. Efteråt åkte vi till Vara och hängde en stund. För att ta en utflykt till Falköping. Tanken var att besöka strutsfarm och dylikt men det var stängt. Vi fick titta på strutsarna från utsidan. Tokiga djur det där. Ett besök på Falbygdens ost blev det i stället och det är inte fy skam.
 
I morgon ska Tyko till BVC, annars har jag planerat att göra ingenting alls. Sova allra helst men det kommer väl sluta med att jag målar lister och klipper gräs. Sen har jag ju fönster att skrapa och måla. Om det är fint väder i morgon får det väl bli sånt. Färg har jag så ursäkterna är få. 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...