Den första av många majdagar

Om maj fortsätter som i dag kan det bli en bra månad. Det känns som jag gjort mycket lite men ändå fått en del gjort. En del av sakerna innefattar förvisso gårdagen med. 
 
Gårdagen börjde (för Peters del) med besiktning av bilen 0600 i Kungsbacka. Sista dagen innan körförbud och då är det bättre att åka till Kungsbacka än Ulricehamn som förra året. 
 
Någon gång mitt på dagen for vi till stora staden Göteborg. Snabbvisit på Biltema och Naturnära. Så nu kan bil och gräsmatta få sitt. Karl var lovad restaurangbesök sedan tidigare så det bockades av. Efter det blev det kulglass och cortége. Hem igen där det 2030 tändes eld vid campingen i Hindås. Tyko sov gott i bilen men Karl och Peter gick och tittade en stund. Förhoppningen efter allt detta var sovmorgon i dag. 
 
Sovmorgonen uteblev. Tyko, utvilad och glad, vaknade alltför tidigt och tyckte att det var bra att väcka sina föräldrar samtidigt. Förvisso skulle vi på skojakt så det var bara att gå upp. 
 
Först var planen att ta sig till Göteborg igen men jag övertalade Peter till ett besök i Gällstad i stället. På Lager157 hittade jag jacka, mössa och skogshuggartröja åt Karl. Själv unnade jag mig ett par toppar och en klänning. Som vanligt gick jag till Fabriken och dregglade över Jumperfabrikens fina kläder. Som vanligt fanns de finaste kläderna bara i S eller XS. Drömma går ju. 
 
Några skor blev det inte. Vare sig hos Vagabond eller Scorett. Så Karltex står fortfarande på besökslistan. Så fort jag är klar med sista kompletteringen ska jag ta mig dit. Full fokus på javascipt först. 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...