Söndag - vilodag?

Säga vad man vill om Gud; han hade i alla fall inte hus. Om han hade haft det hade han inte haft tid med en vilodag. 
 
Jag har i alla fall hunnit med ganska mycket i dag. Staketet har skrapats och grundats, stolsbenen har slipats och sprayats (förhoppningsvis sista lagret), rabatterna har grävts ur och pallkragarna har tagits bort. Listerna på toaletten har fått ett första lager färg, de behöver troligtvis tre. När Peter vaknar ska han och barnen klippas och jag ska färga håret. Dessutom tog vi tidgare på dagen en tur till stora staden för att handla och klippa Patrik. 
 
Om jag orkar ska jag slipa barnens trädgårdsbänk innan kvällen. Och så ska det bakas (mer) bröd till kvällsmaten. Radiokakan som gjordes i går har nog stelnat nu och ska dessutom provsmakas. Som om det inte vore nog så är det fotboll för Peters del. Det innebär att jag kommer tända levande ljus och tappa upp ett varmt bad. Efteråt kommer naglarna målas i piffiga färger. Eller så lägger jag mig i sängen direkt efter kvällsmaten och läser lite om PHP. 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...