Facebook gör mig bitter

Det finns så många inlägg som jag vill kommentera i flödet på Facebook. Enligt Peter är de kommentarer jag sitter inne med inte politiskt korrekta. I stället låter jag de gro inom mig och göda bitterheten. Så. För att inte kvävas totalt, radar jag upp ett par punkter här. 
  • Din avlidna släkting läser inte dina inlägg på Facebook och kommer därför inte veta hur mycket du saknar hen och/eller gratulerar på födelsedagen. 
  • Bara för att alla andra inte skriver om hur tysta och lugna deras barn var när de gick till tandläkaren, betyder inte det att ditt barn är det enda som är det. 
  • Vill du nu pusha och heja på ditt barn på grund av ovanstående; säg det direkt till hen. Hen är troligtvis för ung för att ha Facebook, än mindre kunna läsa. 
  • Suddiga/mörka foton där du taggat dig på underliga platser ger inget. Ingen vet om du verkligen varit där och gjort allt det där häftiga ändå. 
Detta är vad jag grämt mig över den senaste timmen. Det finns säkert mer. Men tro inte att jag är så himla korrekt på Facebook. Jag vet att jag delar saker i mitt flöde som gör att folk spärrar mig. Det är ok. Jag spärrar dig med. 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...