Farliga ord

Varför känns det alltid lite läskigare att skicka ett mail än att fylla i ett formulär? Det är precis samma information som skickas men på något sätt, känns det ändå personligare med mail. Troligtvis får mottagaren informationen via mail oavsett så hen ser ingen större skillnad. Förutom att den "konstnärliga friheten" är lite större i ett mail än i formuläret. I ett formulär håller man sig kortfattad och direkt. Ett mail vill man gärna baka ut ordentligt, sluddra lite svävande för att verka lite speciell och fylla så pass mycket yta att mottagaren måste scrolla. 
 
Lite som i ett blogginlägg. Jag har ursprungligen bara en kort tanke. En beskrivning på max två rader hade troligtvis räckt. Jag skulle lika gärna kunna twittra. Men jag vill gärna fylla lite extra yta. På mitt eget sätt, med min egen stil. Jag tycker om hur orden uppför sig bredvid varandra. De följer snällt på rad men ändå gör vissa bokstäver revolt med över- eller underhäng. De försöker slita sig, sticka ut. Och det är klart att jag låter dem göra det. Mest för att jag tycker så mycket om det valda typsnittet. 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...