Kalas snart?

Inför Karls sexårskalas hade jag högtflygande planer. Det skulle vara tema och det skulle vara så välplanerat. Försök få ett vettigt svar från en sexåring bara. Vilket skulle temat vara? Varje gång jag frågade fick jag olika svar. Så det blev ett halvdant legotema som egentligen ingen uppfattade. Några gula cakepops som saknade ögon (pennorna med ätbar färg fäste inte alls) och egengjorda gelegodisar i form av legobitar. Men. Det blir ett tema som återkommer. Om inte för Karl så för Tyko. För jag hittade ju så roliga idéer som jag inte kan låta passera.
 
Kritor kanske inte är så poppis bland lite större barn men om man får kritor i form av legofigurer måste det väl bli en hit? Jag hittade en jättefin beskrivning hos Craft and creativity. Kombinerat med färgläggning av legobilder måste det bara slå väl ut.
 
Dessutom finns det en massa fina saker på Ebay. Figurklubbor, legobitklubbor, diverse silikonformar, tårtljus och givetvis rispapper till både tårta och cupcakes. Får man inte nog av det kan man köpa klossgodis hos Roliga prylar.
 
Målet vore att göra såna här snygga tårtor dessutom. 
 
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/s480x480/559457_370151479737795_334609738_n.jpg
 
Till detta kalas skulle givetvis Karls rum vara helt klart. Med kalender, väggstickers och givetvis väggplattor. Så det är väl lite därför jag vill få en andra chans.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...