Det där med pool

Jag har nakenbadat och påkläddbadat. Jag har kvällsbadat och morgonbadat. Jag har solbadat och vattenbadat. Jag har smygbadat för att inte bli upptäckt av människorna i hagen bredvid (hästarna har redan dömt ut mig så dem blygs jag inte). Jag har flutit omkring och gjort min egen vattenbalett och jag har väckt barnasinnet med badankor och bollar. Jag har badat med och utan vin i glaset. Till och med min telefon har badat. Nu är jag uttråkad. Det är bara ett visst antal varv man kan simma i den lilla poolen innan man blir yr och begränsningarna kommer ikapp en. 
 
Kanske vore det trevligare att bada tillsammans med någon. Oavsett om det handlar om stökiga barn som gör svallvågor eller en vuxen man som mest badar för att svalka sig och sen går upp. Jag skulle till och med kunna slänga i några vänner där man sitter lite halvobekväm för att man har mindre kläder på sig än vid normalt umgänge. 
 
Men ok. Jag har i alla fall badat. I 30-gradigt vatten. Hemma i min trädgård. Så jag är rätt nöjd ändå. 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...