Tryout

 
Jag må gå lite stelt och stöna emellanåt men jag överlevde. Jag överlevde tryouten hos Stitch city rollers i går. Jag visste innan att jag skulle ha grymt ont i kroppen i dag, så det är ok. Mindre ok var att jag mådde lite halvdant redan innan jag kom till Borås och visst var det ett par gånger jag tänkte ge upp mot slutet. Vid nåt tillfälle ville jag åka av banan och spy. På riktigt. Precis då avslutades pågående övning och vi skulle avrunda med ett tåg. Då var det mer eller mindre bara att glida med. Sen kunde jag kräkas. (Vilket jag inte gjorde; vi åkte till Kinna och tittade på Sean Banan i stället. För barnens skull.)
 
Jag kan väl säga att roller derby inte är för mig. Eller snarare att jag måste lära mig åka rullskridskor först. Alla andra som var där kunde trots allt åka. Det kändes som danskursen jag gick för femton år sedan återupprepades: alla kunde dansa men inte just den typen av dans. Så här var alla vältränade men hade inte tränat just roller derby. Det avskräcker mig dock inte. Jag har väl tänkt att lära mig att åka så får vi se till våren om jag kan, orkar och har tid att träna roller derby ett par gånger i veckan. 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...