Självplågare

Som för att straffa mig själv efter den intensiva veckan, tog jag ett bad med tillhörande skrubb. Det kan tyckas att det är allt utom plågsamt och visst; ett varmt bad är skönt och en skrubbning är skönt. I dag gjorde det mest ont. Vilket var skönt på sitt sätt. Att gnida en lavasten hårt mot huden och sedan sänka sig i hett vatten (med eukalyptusolja) gör ondare än man tror. Att man innan skrubbningen dessutom skållat huden med det varma vattnet, förbättrade inte läget. Jag toppade självplågeriet genom att hälla lera i både öron (inte så ovanligt) och mun (första gången!). På plussidan: jag är ren inom och utom. 
 
Efter en kalldusch la jag mig på golvet med vidöppet fönster och väntade på att huden skulle torka. Vinddraget var en god tröst. När jag hade torkat, smorde jag in hela kroppen i kakaosmör. Alla plågor är nu förlåtna och huden älskar mig igen. Nu ligger jag nerbäddad och häller kakao invärtes: en kopp varm choklad med kokosolja. Nu lär jag sova djupt. Det förtjänar jag. 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...