Trött på rött

Jag har i snart tre år haft samma hårfärg. Eller; jag har i snart tre år färgat med henna, vilket inte riktigt ger samma färg varje gång men ändå. Jag har varit nöjd. Men så började jag fundera. Tittade runt i de där gamla inspirationsmapparna och kontona jag följer. Och gick tillbaka och tittade på gamla bilder på hårfärger jag haft. Ok, det ljublåa saknar jag inte alls. Inte heller den raka luggen. Men det svarta slickade ihop med snygg eyeliner. Och det ultrablonda och glossiga läppar. Och det grå; glöm inte det stilrena grå! Kort sagt allt utom rött. Och vad har dessa färger gemensamt? Starka kemikalier och andra slitsamheter. Sånt jag försöker undvika. Men jag vill att du tittar riktigt noga på bilderna nedan. Inser du inte att jag har åtminstone lite rätt? Det rödbruna, urtvättade är väl ok för stunden men ...
 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...