Ska vi byta?

Då ska vi se. I dag var det ledig dag. Det var stängningsdag i går och i dag så Karl har haft långhelg. I går var Peter hemma med honom. Jag kan nog säga att jag är glad att jag inte är hemmafru; Karl har numera kommit in i den härligaste, mysigaste perioden som finns för ett så litet barn - trotsåldern. Och det verkar vara mig han trotsar mest.

I dag kom min mor på förmiddagen och hälsade på. Vi skurade resten av altanräcket och målade listerna. Igen. Så långt var väl allt lugnt. Men sen skulle vi fika. Karl ville varken det ena eller det andra. Det gick bra om han fick sitta i mormors knä och dricka saft ur hennes glas. Den nya leksaken uppskattades nog mer av mig än Karl; ett hoppdjur. En klarröd liten gummihäst.

När mor åkte hem igen började Karl bråka totalt. Jag försökte lägga honom och efter en stund somnade han. För att vakna en halvtimma senare och spy upp all saft han druckit innan. Så nya kläder på barnet, nya kläder på sängen. Och när jag ändå höll på rev jag ut sängkläderna på vårt rum med. Och tvättade. Men inte blev det rent av nån anledning (Murphys fel förmodar jag). Så ännu en gång fick det tvättas. Och mat gjordes till Karl. Men inte ville han äta. Inte äta själv, inte bli matad.

Nån timme senare kom Peter hem. Inte för att det blev så mycket bättre. Karl skulle ju ändå leka med mig, kring mig. Och blev han arg så var det på mig.

Missförstå mig rätt; Karl är världens charmigaste och finaste unge. Bara inte just nu.

Kommentarer
Postat av: Chamomilla

Alltså jag förstår ju att jag gör mej själv en otjänst... men... hehehehehe.

Förr eller senare kommer jag ju själv att få uppleva det där.



Vad gör du förresten på söndag? Tänkte höra om du ville hitta på ngt? Typ thé, film och eventuellt vård av ömma fötter? Så kan Karl få gnälla på mej ist ;)

2009-08-11 @ 22:30:13
URL: http://www.chamomilla.se



Postat av: Mari

Camilla: Du får jättegärna leka med Karl. På söndag är han och Peter på flyguppvisning dock men om det går bra att leka med bara mig så ställer jag upp.

2009-08-13 @ 21:57:20
URL: http://marzipanart.blogg.se/



Postat av: Chamomilla

Ah men! Nästan ännu bättre :)

2009-08-13 @ 23:22:49
URL: http://www.chamomilla.se




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...