Valkaka

Nu har jag bakat valkaka. Yes. Jag mutar mina arbetskamrater till att gå och rösta. Röstar ni får ni kaka. Röstar ni inte - ingen kaka. Enkelt. 

Så nu blir det enligt följande recept: 

Mandelkakor med kolatäcke
250 g mandelmassa
1 ägg
1 msk potatismjöl
½ tsk bakpulver
kolasås på tub

Riv mandelmassan fint och rör i ägget. Blanda ihop potatismjölet och bakpulvret, rör ihop allt. Fyll en spritspåse utan tyll och spritsa smeten i formarna (ca 30-40 st). Lägg en liten klick kolasås i varje form och grädda på 200 grader i ca 12 minuter.

Jag kan ännu inte avgöra om de är goda; de gräddas för fullt och det är ett för mig nytt recept. 

Kommentarer
Postat av: Emelie

var de goda? :)

2009-06-11 @ 23:55:03
URL: http://emeliesvendsen.blogg.se/



Postat av: Mari

Emelie: De fick klart godkänt. Kolan blir tyvärr lätt bränd bara.

2009-06-13 @ 21:06:10
URL: http://marzipanart.blogg.se/




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...