Familjedag

I dag var det stängningsdag hos dagmamman så Peter och jag passade på att få en familjedag. Tanken var att vi skulle åka till Slottskogen och titta på eventuella djur som vistades ute. Men vädret var emot oss. Och Karl har knappt sovit i natt heller. Således var han inte en happy camper på morgonen.

Men en tur blev det ändå. En sån där göra-vettiga-saker-tur. Kattpellets införskaffades, jag var på Myrins utan att hitta vare sig tyg eller tillbehör som jag behövde, Peter var på elbutik och hittade saker han behövde. Cykelkorgen jag tänkt köpa var i minsta laget när jag såg den i verkligheten så nån sån blev det tyvärr inte. Det är lite drygt att ha Karls väska på cykelstyret på väg till dagmamman.

Efter flängandet i stan åkte vi hem och åt mat. Men jag behövde ju ändå få tag i tyg. Vad ska jag annars sy på torsdag? Så det blev en tur till Tygriket. Och nog hittade jag tyg. Skroten är mycket bättre än Myrins måste jag säga. Men jag köpte inte alls allt jag tittade på. Först måste jag göra mig av med lite av de tyger jag har. Så några velourbyxor till Karl är inplanerade. Och gardintyg till syrummet hittade jag i Fritsla. Perfekt. Så när listerna är på plats ska gardiner sys och hängas upp. På Blomterlandet börjar de i morgon med en orkidéutställning med så man ska nog ta sig dit och införskaffa lite blommor till syrummet. Fast det blir nog hoyor. De verkar i alla fall trivas i biblioteket; syrummet har ju samma temperatur.

Karl då? Jo, gnällandet beror på feber. Igen. Och kanske, kanske har han ett par utslag i ansiktet. Jag vet ju inte riktigt vad jag ska leta efter. Dagmamman berättade att det är en i barngruppen som har vattkoppor nämligen. Och det bryter inte ut förrän efter nån vecka eller två. Jag hoppas nästan på att det är det han fått; så är man av med det sen.

I förmiddags levererades kattmaten till oss. Ja, jag får den hemkörd. Jag är speciell och beställer en sort som inte finns i vanlig affär. Fint ska det vara. Och vid varje beställning får man en present om man betalat med kort. I alla fall; Karl var duktig och hjälpte till att utfodra katterna.

 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Herregud vad stor han har blivit.



Vad har den grå katten för sjukdom? ;)

Den har ju ingen päls! Skulle vilja se fler bilder på dem också. Hur går det med utställningarna förresten?

2009-03-05 @ 11:58:57
URL: http://munkakvarn.blogg.se/



Postat av: Mari

Sandra: Jättestor är han. Jodå.



Ska du vara så elak vet jag inte om jag vill visa bilder. Vi avslutade utställningskarriären på hemmaplan i februari. Jag lovade Peter att inte ställa mer nu när de är kastrater.

2009-03-05 @ 16:11:37
URL: http://marzipanart.blogg.se/




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...