Nu då?

Helgen var riktigt soft. Mor tog hand om Karl så att jag och Peter kunde kurera oss i fred. Så vi låg i soffan och tittade på film nästan konstant. Så nu har jag i alla fall sett Star Wars 1-3. Bara resten kvar.

Lite status då: illamåendet börjar väl försvinna lite grann. Men jag blir fortfarande åksjuk. Ibland riktigt illa. Jag vet inte vad jag hade gjort utan mina Seabands. Hellre det än att stoppa i sig tabletter. Dock ringde barnmorskan i slutet av förra veckan och sa att mina järndepåer är väldigt låga så trots ett Hb på 153 så måste jag äta järntabletter. Och dem mår man ju sådär av. Man kanske kan dricka Blutsaft i stället? Fast som jag minns det smakar det riktigt illa.

Och om illamåendet har gått ner så har klådan ökat. Jag trodde först att det lilla utslaget var nån form av nickelallergi pga nån knapp i byxorna. Men nu ser det ut som jag mött en svärm myggor och motat bort dem med magen. Det är väl inte riktigt rätt? För klåda kommer väl senare när magen växer mer?

Det känns som om jag får igen alla besvär som jag inte drabbades av sist... Fast som kompensation kan jag redan känna volterna i magen.

Kommentarer
Postat av: Chamomilla

Tjoohoo! Nu är det alltså bloggofficiellt dessutom :) Måste fråga en sak (du som ändå vart med om detta innan ;) ) Den 4/2 ska vi till MVC då är jag i 14+5 hur stor är chansen att vi kan få lyssna på hjärtslagen då?



Vilken vecka är du i nu förresten?

2010-01-15 @ 09:50:12
URL: http://www.chamomilla.se



Postat av: Mari

Ja, nu borde väl alla fått sina julkort och hunnit lista ut innebörden. ;)



Frågar du kanske du får lyssna men vi lyssnade på hjärtslagen i vecka 20 eller så. Det var i alla fall efter vi hade flyttat från Majorna.



Jag är i vecka 16 nu. Om ett par veckor är det dags för UL.

2010-01-15 @ 10:17:17
URL: http://marzipanart.blogg.se/



Postat av: Chamomilla

Det är väl snarare så att jag kommer tjata mej till det isf :) Vi gjorde ju ett VUL privat i vecka 7 men nu vill jag nästan göra ett till. Mest för att typ alla symptom försvunnit och trots att jag läser överallt att det är vanligt så blir jag sjuk nojjig

2010-01-15 @ 10:42:36
URL: http://www.chamomilla.se



Postat av: Mari

Med symptom menar du illamåendet? I så fall ska du vara tacksam. Jag fattade ju inte riktigt att jag var gravid förrän jag kände sparkarna förra gången och det var inte förrän vecka 20. Så jag tror du kan vara lugn.

2010-01-15 @ 14:15:14
URL: http://marzipanart.blogg.se/



Postat av: Mimmi

Seabanden är bra! :) Sådana har jag med! Fast inte för att jag mår illa av en bebis i magen utan för att jag mest mår illa av att åka bil ... eh :P

2010-01-17 @ 16:23:59
URL: http://hfzn.blogg.se/




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...