Sött och gott

Jag får ibland infall och vill göra en massa, massa kakor. Det blir ju inte sämre av att man tittar igenom gamla länkar man av nån anledning sparat. Och blir påmind. Och extremt sugen. Både på att testa att baka och att smaka.

Jag vet t ex inte alls vad jag skulle ha chokladmarmelad till men nog låter det himmelskt. Och kakor som ser ut som praliner är ju hur fint som helst. (Fast nog skulle man känna sig lite lurad, egentligen.)

Sen finns ju alla de där "klassiska" småkakorna som gör sig så fina på kakfat. Minst sju sorter. Och det är väl inga problem att hitta?
  1. Tranbärskakor med vit choklad
  2. Sesamfrökakor
  3. Marängsnittar
  4. Chokladbollar (egentligen ingen småkaka men ändock)
  5. Söta skorpor
  6. Chokladbiscotti
  7. Rock´n´roll-ringar
  8. Brysselkex
  9. Ugglekakor
  10. Rosa maränghjärtan
Se där; inga som helst problem.

En dag satt jag och tittade igenom Martha Stewarts recept och där hittade man mycket gott! Eller vad sägs om Chocolate-Caramel Sandwich cookies, Stained glass trees, Chocolate peanut butter shortbread squares, Green tea shortbred leaves, Graphic cookies eller Chocolate peppermint cookies?

Nu kvarstår frågan; vad börjar man med?

Kommentarer
Postat av: Camilla

Chokladmarmelad?

"Vet inte vad jag skulle ha det till" skojar du?

Alltså nybakade scones eller rostat bröd, mmmmmmmm

2011-09-05 @ 19:04:01
URL: http://www.chamomilla.se



Postat av: Mari

Men jag gillar ju inte choklad på bröd. Det är alldeles för danskt. ;)

2011-09-05 @ 22:38:55
URL: http://marzipanart.blogg.se/




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...